Sunday 16 May 2010

Ten things I hate about your BLOG ...

10 ting du kan gøre, hvis du vil være sikker på jeg ikke besøger din blog igen.


1.
BASIC LAYOUT


Brug en standardtemplate uden den mindste form for personliggørelse.


Hvilket gør at selvom du skriver godt, kan jeg ikke skelne DIN blog fra de 45.000 andre der også bruger "The Freshy Theme". Eller hvad det nu måtte være.

Bare et lille logo for dælen .. eller et billede ... eller -
åh.suk.


2.
EDITERING


Lav ikke stavekontrol på dine indlæg.


ja de giver lisom sig sel, hvorfor de er rimli træls læsning, dær.

Er du er ordblind, fair nok, her kan jeg SE at ifald stavefjelene er kongruente.
De der sporadiske tyrkfejl, der kun fortæller mig, at du ikke lige gad bruge to minutter på at læse korrektur ... *ghah*

3.
POSTING


Hav ingen nye posts dateret efter "juni 08".


Hvilket er fint, ifald jeg kan se du kun poster med halvandet års mellemrum.

Ikke hvis datoerne på de første 5-10 indlæg ligger indenfor den samme uge.
Så tænker jeg, at det nok ikke kan svare sig at abonnere på din feed.

Fordi du brugte alle dine gode idéer i løbet af den første glade post-surge, og gik derefter kold for skrivelyst.


4.
POST AMOK


Post op til ti indlæg om dagen.


- Why ?

5.
MONÆTAJSE


Placer dine adwords er midt i teksten.


Jeg tager "læse-uvenlighed" for 500, tak.
Får jeg en kage nu ?


6.
POST-LAYOUT


Undlad at bruge afstand imellem dine afsnit.


Hvilke afsnit ?
NÅNEJ - FOR DEM KAN JEG JO IKKE SE !

Det giver mig et billede af, at du har liret indlægget af udienkøreudenattænkenærmereoverhvaddetegentligerduskriver.


7.
KLIK ?


Hav ingenting jeg kan klikke på.


Hvis du gerne vil have jeg kommer igen - så lad være med at gemme dine subscription-links.

Og der sker virkelig ikke noget farligt ved at have flere RRS-widgets / gadgets på den samme blog.

Hvis ét indlæg direkte henviser til et andet - så lav et hyperlink.

Hvis et indlæg refererer til en person/film/bog, som jeg må antages ALDRIG at have hørt om, så lav dog et hyperlink.

Når det er et eksternt link, så lav det da for Odysseus som "target_blank" ellers bliver jeg irriteret over at du kaster mig af siden ved først givne lejlighed.
Jvf. punkt 10


8.
KLIK ?-KLIK ?-KLIK ?


Hav en millard-million ting jeg kan klikke på.


Banner HER - Banner DER - Tekst består næsten udelukkende af links. ARGH!
Designet skal den ondelynemig være meget, meget kongruent hvis det stunt skal trækkes af.

Og hvem fanden har fundet på at RSS-ikonet skal være på størrelse med en hoppeborg ?


9.
LI..I..I...I........I......INKS


Hav en blogroll længere end Marathonsletten.

Sorteret alfabetisk, men jeg har INGEN anelse om hvad de hver især handler om, fordi lige at smide en tagline efter hver, var åbenbart for kompliceret.

10.
WOO-HOO HYPERSPACE.


Hav alle dine eksterne links til at åbne i SAMME tab.


Sig mig - vil du helst bare have mig ud af din side igen, a.s.a.p ?

Nåja ... og bonuspunktet:

11.
MO' MONÆII.


Opret KUN din blog, fordi du har hørt der er god mønt i adsense.


Og fred med dét.
Bare lad være med at lade mig opdage det ...

No comments:

Post a Comment